2018年5月5日土曜日

GW京都観光@建仁寺と縁切り寺(祇園)、café Indépendants(河原町)#82

GWの観光写真です! / Sight seeing at Kyoto.
建仁寺は休憩スペースとして秀逸です!
・The Oldest Zen Temple Kenninji is a lounge with a Japanese garden?
縁切寺、安井金比羅宮の札くぐりは2時間並びました笑
・Yasui konpiragu: A shrine breaking off bad relationships and initiating good ones.
パフォーマンス、ギアやってる建物のおしゃれなカフェアンデパンデン
・Lunch at café Indépendants (basement of GEAR theater)
 建仁寺 (Kenninji) (1)
Kenninji, the oldest Zen temple in Kyoto, is located in the historic Gion district (2).
Fee \500 (adult) /\300 (age 12-18) /\200 (age 6-12) /free (under 6)
個人的には優しい気持ちになれる場所。建仁寺は僕が好きな観光地の一つです。
新緑の季節がお勧めでしょうか。風が気持ちいいです。

人多い、さすがGW笑
風神雷神図 / The images of the wind and thunder gods


















竹林七賢図 / Seven sages of the bamboo grove

雲竜図 / Cloud drogon






双龍図 / Twin dragon
座れます / You can sit





摩利志尊天堂

道中のゑびす神社
安井金毘羅宮 / Yasui Konpiragu (3)
Yasui Konpiragu is famous a ritual of crawling through a hole in a large ema-shaped stone, known as the enkiri or enmusubi stone. The ritual is performed to pray for breaking off all kind of bad relationships and initiating good ones. Supplicants write down their wishes on a white, paper amulet (katashiro), crawl through the hole in the stone, then back through again before pinning their amulet on the megalith along with the thousands of others covering it (3,4 (text)).
fee free (enkiri or enmusubi ritual \100-200)


縁切りのモニュメント / enkiri or enmusubi stone
お願いは病気の改善や家族の安全を願う健全なものから、不倫や誰かの排除他多種多様
来たからには並んででも入る一択(ネタ作り笑)!僕のお願いは秘密です笑
リュックをしょったまま入ったら(できた)戻るときバランスを崩した笑
落書き、絵のクオリティが高い笑(が公共機関の落書きは自重しましょうw)
1-2 hours I was in line. (golden week: Japanese sequential holidays)
裏扉、珍しいそうな


ギアの劇場 / GEAR theater
GEAR is a non-verbal moving performance (5).
5 professionals (Mime, Breakin', Doll, Magic and Juggling) collaborate.
café Indépendants (6)



ポークステーキフリットを頼みました。コーヒーと合わせて1000円。







Reference
  1. 建仁寺 (Kenninji, official site)
  2. Kenninji, Japan visitor
  3. 安井金毘羅宮 (Yasui Konpiragu, official site)
  4. Yasui Konpira-gu, Japan visitor
  5. GEAR (official site)
  6. アンデパンダン、食べログ
僕が2018年11月以降に行ったお店はこちら。

(Delicious) S > A > B > C > DE (Bad) > F (Terrible)
S:絶品。大切な人、大事な機会に。絶対に外したくないときや、特別な日に。
A:一級品。自信をもって人に紹介したいお店。高級店レベル。
B:近くにあれば通うレベルのおいしさ。人に紹介しても恥ずかしくない。
C:おいしい。行きたくなる時があるけど、常連になるまではしない。
D:大学の学生向け食堂くらい。近くて安ければ通うかも。家庭料理合格点。
E:まずい。もう食べない。
F:ネタになる不味さ笑
G:激辛店 

0 件のコメント:

コメントを投稿